Dumna jak paw

DUMNA JAK PAW

SZYBKI POMYSŁ NA KARTKĘ URODZINOWĄ

Poszukiwania prezentu to duża misja, zwłaszcza dla wymagającego „klienta”. Mój „Junior Manager”, wierna fanka mojej aktywności artystyczno-technicznej zasługuje na wyjątkowy prezent nie tylko ze względu na swoją ważną funkcję w istnieniu bloga, ale również dlatego, że darzę ją niezwykłą sympatią i sentymentem. Kiedy w końcu udało mi się znaleźć przedmiot godny podarunku dla „Pawia” (mówię o tym dumnym zwierzaku nie tych innych „rzeczach” kojarzonych z sobotnim porankiem po imprezie). Podarunek jednak nie jest głównym bohaterem tej opowieści. To dodatek, o którym zapomniałam w szale zakupowym (tak, tak oczywiście sobie też kupiłam torebkę…). Prezent był już zapakowany, niestety bez kartki z życzeniami! Dramat. Za kilkanaście godzin prezent trafi w ręce nowego właściciela a kartki brak. No cóż przyjdzie mi spędzić wieczór na małym DIY, nie żebym się nie cieszyła.

KARTKA URODZINOWA Z MOTYWEM PAWIA

Rozpoczęłam tworzenie od narysowania szablonu ołówkiem (kształt zwierzaka zaczerpnęłam z Pinteresta). Początkowo miałam pomysł narysowania pawiego ogona mazakami, jednak końcowy efekt godził w mój zmysł estetyczny więc wylądował w koszu.

imag2961-2
W desperackim poszukiwaniu pomysłu, przeszukiwałam każdy możliwy zakątek domu by znaleźć cokolwiek co nada się na produkcję kartki urodzinowej. I tak energicznie szarpnęłam jedną z szuflad, że z innej wysypała się cała tęcza brokatowych papierów. Katar jednak zalał mózg i spowodował problemy z myśleniem…, dlaczego nie wpadłam na to wcześniej! Brokat!

imag2965-2
Jeszcze raz wykonałam szkic pawia ołówkiem na jasnym papierze (ja rysowałam na błękitnym). Kartka A4 ułożona w poziomie, rysunek na prawej połowie – tak by po zgięciu papieru był na okładce. Pod spodem, dla usztywnienia dokleiłam czarny kartonowy papier (skleiłam wzdłuż grzbietu, tak by wyglądało jak książka). Z papieru kolorowego (matowego) wycięłam końcowe partie ogona mniej więcej podobnego rozmiaru i kształtu co szkic. Następnie te same czynności wykonałam z papierem brokatowym. Piórka na głowie oraz nogi zostały namalowane mazakami.

img_20170218_162207
W środku wkleiłam z jasnego papieru („z okładki”) koło, tworzące miejsce na wpisanie życzeń, a także by zachować motyw pawiego ogona, dodałam jedno piórko, niestety papier się pomarszczył, ale zapisałam go tak gęsto życzeniami, że nie powinno to zwrócić uwagi głównej zainteresowanej.

img_20170218_162229
Efekt nie był zaskakujący, wrażenie zrobił zarówno prezent jak i kartka urodzinowa. Paw zadowolony z błyszczącej torebki nr 1746 do kolekcji. A ja no cóż znów duma jak paw ze swojego dzieła.

imag2968-2

Skomentuj

